torsdag 28 maj 2009

På babushkafrontern...

För den som undrat vad jag sysslat med de senaste dagarna så har jag varit i Skåne med HugOlle. Vi besökte vår väninna Stina på Svenska Mönster och åkte även ut en stund till Stoff och Stil.

Jag tycker att det är så roligt att besöka Stinas affär på Borrgatan, den finns en riktig feelgood känsla över stället, det är nog Stinas härliga energier som bidrar till det och sedan lär man sig så mycket när man sitter där om mönster och annat roligt... jag skulle kunna vara där jämt!

Vi diskuterade mönster, tyger, avhandlade 70-talet och lite bloggar. Stina visade mig en hemsida av en tjej som syr de mest fantastiska barbiekläderna jag någonsin sett.

Eftersom både HugOlle och Stina fyller år i dagarna så firade vi lite kalas med en god middag som tjejerna tillagade på kvällen, det blev mycket prat och skratt.

Det är roligt att se att det börjar komma upp lite saker på tradera till förmån för rädda mammorna. Här är mitt bidrag:

Till höger finner du en länk till auktionerna! Det är jätteroligt att vi får fler och fler som ansluter, du är också välkommen!