måndag 9 mars 2009

Bröllop i Neapel

I dag kom inbjudan från Ewa till bröllopet och oj vad jag blev sugen på att åka dit. Ja, jag till och med gick in och kollade priser på flygbiletter, jag tänkte att jag kunde åka bara en dag eller något annat crazy. Men bara flyget går på runt 8000:- sedan ska man bo på hotell och det blir ett par tusen till... , det verkar inte som om det blir möjligt för mig om jag inte skulle hitta något pangpris på biljetten som vi gjorde förra sommaren när vi åkte till Frankrike då vi fick resan för 800:- tur och retur. Men jag vill verkligen! Vi får se om det löser sig på ett mirakulöst sätt.

Här hemma är livet ganska oglamoröst. Knyttet har haft ont i magen igår och det tar på krafterna och i natt har jag fått sitta uppe och pumpa flera gånger för jag höll på att få mjölkstockning. Sömnbrist och för lite tid att sy. Nu måste jag fokusera på min give and get så varje lediga stund kommer jag att sitta vid symaskinen.

Amy Butler tygerna börjar ramla in hos Stina, nu har även detta kommit. Superfint tycker jag, men jag undrar om jag ska vänta eller köpa även det tyget. Jag vill ju ha allt...
Min väninna Nadja var också här i förra veckan med tyger, blommiga retrotyger ett i manchester som jag och Hugolle för för på min babyshower och ett rött i ull som jag ska sy en snygg kofta av till jobbet för där fryser man jämt.