lördag 12 maj 2007

Sverige vinner inte...

…om det sista framträdandet räknas. Jag menar... det var inte The Arks bästa framträdande, men jag håller tummarna. Jag älskar Ola Salo, han har en utstrålning som slår det mesta.

Värt att nämna är Frankrikes kläder, för en gångs skull han man lyckats klä männen i glamour kläder som inte är glittriga sparkdräkter. Men så har de Jean Paul Gautier som designer och det slår The Arks MQ-reklam, med hästlängder. Frankrikes bidrag skulle jag vilja kalla en fransk kopia på The Ark.

Lettland spelar i en division för sig, höga hattar, jeans och de lyckas med något jag inte trodde var möjligt och det är att få italienska att låta som perfekt klingande finska.

Min son Tweety 2 år fastnade helt för Ukraina, efter en och en halv minut sjöng han med och följde med i ziben-ziben-hejaropen! Några sekunder senare började han dansa runt som en exalterad hatti-fnattt!! Tweetys tolva går alltså till Ukraina.

Killen som sjunger för Armenien är vad jag kallar SNYGG! Fast låten… nej. Jag har alltid tyckt att just Armenier är vackra (det höll även min gamla kollega Susan med om).

Så får man inte glömma att ge Rumänien lite poäng för att de verkar så sympatiska.

Flygvärdinnorna från Storbritannien fick mig att skratta så att jag nästan trillade ur soffan, min lillebror jobbar nämligen på kabin åt nordens största flygbolag, det gör även hans sambo. Dessa sångerskor utklädda till flygvärdinnor som åmar sig mot rullvagnen och visar nödutgångarna vad en perfekt parodi på flygvärdinneyrket! Gissa om jag har drivit med min bror!

Detta är min schlagerblogg tillägnad männen!