tisdag 15 maj 2007

Mutad av La Redoute

I går kväll ringer det hos mig och någon frågar efter mig i luren. De ringer från La Redoute och jag börjar bli imponerad över vilken omvärldsbevakning de måste ha om de hittat min tidigare blogg om varför jag inte handlar hos dem.

Men icke, de erbjuder mig 30% rabatt på hela sortimentet och 40% på den dyraste varan. Det låter spännande så jag plockar fram den förnedrande katalogen med pinniga kvinnor och börjar leta, följande hittar jag som jag kan tänka mig beställa:







Men gissa vad, deras storlekar passade inte för en fransk 44=42 i Sverige och jag vet inte var mina 95,2 kilon skulle få plats.

Det enda som passade och jag vill ha blir det här: Så trots rabatt och överseende med diskriminerande priser så blir det inget av… När La redoute börjar ha kläder som även vi tjocka människor kommer i så kommer vi tillbaka. Vi vill ha snygga kläder, inte känna oss illa till mods när vi läser modekataloger!