tisdag 8 maj 2007

Mode, kläder och sömnad

Jag började skriva denna blogg för att skriva om min viktminskning. Men varför vill man bli smal? För att må bra! Hur vill man må bra, själv vill ju inte dö i en hjärtinfarkt innan jag fått se min son växa upp, fast den faran är för svår och skrämmande att ta till sig.

För mig skulle det vara roligt att kunna gå in på butiker med snygga kläder och kunna prova plagg utan att se ut som ett helt kylskåp. Kläder är kul och det är svårt att hitta snygga kläder när man är överviktig. Det är bara min kollega Linda som klär sig snyggt och fantasifullt trots att hon inte ser ut som en pinnig fotomodell, fast det kan bero på att hon har en sådan utstrålning att hon blir vacker vad hon än tar på sig!

Min övervikt har fått mig att utveckla mina sömnadsfärdigheter, köpa de tyger jag gillar och skapa! Därför kommer jag att dela med mig sytips, visa roliga saker man kan skapa med symaskiner och visa lite finesser som man kan göra med specialpressarfötter. Jag kommer att skriva om kläder som jag gillar och hoppas någon kan inspireras av min blogg.