söndag 21 juni 2009

Dop

I helgen var det dop. Knyttet döptes i samma dopklänning som jag sydde till Tweety för 4 år sedan. Detta var innan jag hade fått smak på detta med att sy.


Det har varit ganska stressigt med alla förberedelser och jag känner att jag mest sprang omkring som ett skållat troll innan dopet utan att få något vettigt uträttat. Men det var väldigt trevligt att träffa vänner och familj.


Gudföräldrar blev min bästa kompis Maja och hennes man, det känns fint att knyta ett familjeband till vänner som funnits i våra liv ganska länge. Tänk att Maja och jag har hängt ihop sedan vi var 13 år, så på sätt och vi så är vi lite av en familj redan. Jag måste bara visa det underbara kortet Knyttet fick av sina gudföräldrar.


Knyttet skötte sig fint och han charmade in alla och prästen var superbra, jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag tänkte på hur mycket jag älskar min fina familj och vilken gåva det är att ha fått mina fantastiska barn. Så fina, så snälla, så oskyldiga... Må livet bli gott för dem.

En helt annan sak jag gjort i helgen är att jag har lånat hem en bärbar dator från jobbet (på Sycenter) med programmet digitizer. WOW! Den vill jag ha! Jag har lagt in ett foto på ett tyg och försöker stygnsätta det, det blir så snyggt, men jag behöver öva lite till.