torsdag 5 februari 2009

Nya stoffkatalogen är här!


Nu har även Stoff & stils katalog kommit. Affären som får alla sytokiga Stockholmare att längta till Malmö antar jag. Första gången jag bläddrade i den blev jag besviken, andra gången hittade jag en del fina barntyger och tredje gången... fick jag sätta stopp för mig själv, man kan inte köpa allt som är snyggt.

De har ett fint tyg med elefanter, jag är väldigt förtjust i elefanter, apor och giraffer. Nu fanns det ett retrotyg med elefanter, i natur med röda elefanter och marinblå med vita elefanter. Marinblått går bort för oss, så det fick bli rött. Sedan gillade jag deras limefärgade tyg med vita solar och så hade de något nytt jag länge letat efter i Sverige. Tejp till regkläder, ni vet så att man kan tejpa sömmarna på baksidan. Jag cyklar en hel del och jag vill ha snygga vattenavvisande kläder och problemet brukar vara vid sömmarna. Nu berättade Stina att man även kunde använda silikon. Men vilket och hur funkar det? Jag får fråga vidare till helgen när hon kommer på min sista-natten-med-gänget-fest. Det är en fest för att träffa alla mina nära tjejkompisar innan bebben kommer och innan jag fått in de nya rutinerna som tvåbarnsmamma, men vet ju inte hur länge det kan ta...