söndag 27 januari 2008

Ewa på besök

I dag kom Ewa på besök, äntligen fick jag ta hennes mått, en sån svårflirtad donna!!!
Vi har haft en supertrevlig söndag, Ewas mamma Mona var med och Tweety passade på att charma in henne. Själv fick jag en bit parmesanost från Italien, jag älskar parmesanost.

Nu till klänningens , det är svårt att måtta när hon inte har underkläderna som hon ska ha på sig när hon gifter sig, jag är av den bestämda uppfattningen att om man bör ha torselett under en bröllopsklänning, finns det en dag i livet då klänningen ska sitta som gjuten så är det just på bröllopsdagen, jag har ibland sätt bilder på brudar där man ser att underkläderna inte varit adekvata och det är så tråkigt, när man lagt ner så mycket pengar på klänning så är det bara dumsnålt att inte välja ut underkläder med omsorg och då menar jag inte dyra raffset, utan något som tar fram de rätta formerna.

Ewa bor ju i Italien så detta med inprovningar kommer att bli en utmaning men jag får sy en toile, skicka den till Italien så får hon göra inprovningar och skicka tillbaka den tråcklade toilen så att jag kan klippa till det riktiga tyget, jag tänkte vara så fräck att jag kommer att lägga ut det jag syr på klänningen på bloggen, brudgummen läser inte min blogg och Ewa vill väl veta vad jag håller på med.

När Ewa åkt hem var jag så inspirerad att jag sydde färdigt en klänning till min kompis Majas dotter som fyller två år samma helg som Tweety fyller 3, sanningen är att det var efter Tweetys ettårskalas som Majas flicka bestämde sig får att komma ut i världen så man har en särskild liten plats för den lilla fröken i sitt hjärta.