fredag 28 december 2007

Min mamma fyller 60!

Och det ska vi fira i kväll. Jag har gjort ttre tårtor eftersom hon inte ville att det skulle bli för lite, fast jag tror att det kommer räcka och bli över.

Ett tips: gör inte som jag som slängde ihop en tårta med bara halvtinade bär igår och imorse när jag vaknade så hade de tinat och hallonsaften runnit ut under på sidorna så jag fick torka bort saften, ta bort blommorna, klä om den och göra om...

Så här blev den i alla fall.

Sedan brukar min mamma stuka eller bryta foten ungefär en gång om året, det har nästan blivit en följetong, det är inte om utan när hon kommer att ramla nästa gång. Vilket egentligen är ganska läskigt men när hon sa att jag skulle göra henne på en tårta sa jag skämtsamt "Vadå, med nerbäddad med mobilen, väskan och kryckorna och en rulle TREO eller...?"

Detta tyckte mamma var jätteroligt, så så fick det bli och här är resultatet!