lördag 3 november 2007

Snygga mönster

Stina var också där och hon hade fullt upp! Nu är ju jag smått fanatisk på hennes mönster, enkla, snygga och lätta att göra ingrepp på när man vill förändra ett mönster.


Så hur ska man kunna välja 4 mönster när man vill ha minst 25! Jag fick gå runt och komma tillbaka två gånger innan jag valt klart. Nu vill jag sätta mig att sy. Kan man kanske få sin en ny slank kropp att klä i trasor? Nähä... inte det, då får jag väl banta mig i form och det lär väl ta minst 2 år till!

Jag köpte det nya mönstret med polotröjan, det var ju jag som beställde det redan i somras när jag besökte henne i Malmö.


Den lilla svarta... Där ett mänster är till vävda tyger och ett till jersey eller andra stickade tyger.



Ett jackmönster, vi får väl se hur jag ska rekonstruera mönstret för att få mina mina bröst att rymmas i den.


Och sist men inte minst! Ett nytt kjolmönster, det är lite fiffigt med detaljen vid midjan, man kan ju göra det i strechtyg óch resten i ett stumt tyg, det blir nog lite coolt!