fredag 26 oktober 2007

Tygrea

Tweety har själv valt tyget till gardinerna i sitt rum, med Pixars Bilar, från filmen och aldrig har väl en tvååring varit så lycklig över 170 cm tyg. Själv kände jag mig ruinerad, 250 kronor! Och då köpte jag inte två längder som man brukar göra untan bara en som jag delat på mitten ich som jag ska sy el bård på. Snåltanten på syaffären i väsby kunde inte ens erbjuda de 20 cm som fanns kvar på rullen till ett billigare pris.

...Ja, ja, det finns väl en anledning till att jag drar mig för att handla där... Igår var jag på Olssons tyger för att köpa 170 cm lakansväv att sy bården av och de hade 20% rabatt på allt. Attans att jag inte hade mer pengar på mig! Jag laddar för shopping idag istället, jag finderar på chokladfärgad ulltyg och möjligen lite brunt tyg med prickar som jag kan sy en polotröja av, jag är helt såld på polotröjor, jag har upptäckt att de får mina bröst att se mindre ut och det är man bara glad för.