tisdag 5 januari 2010

Klar kappa

Den där kappan som jag började på till kapphelgen för över ett år sedan innan jag blev gravid-tjock och tappade lusten, den blev nästan klar till julhelgen, det vill säga att det är bara knapphålen som ska sys för hand kvar. Jag fuskade lite och tog lite bilder på den med knapparna fastnålade så man får se hur det blir. Här kan ni titta!



Mönstret kommer från Svenska Mönster. Jag tycker att de vita knapparna blir en fin kontrast mot allt det svarta. hade jag sytt samma kappa idag så hade jag nog använt mig av med färg för att alla detaljer skulle synas bättre, eftersom det var en hel del arbete med rosetten vid fickorna...



Och så baksidan, med en stor rosett bak och lite rynkrumpan. Som sagt, jag tycker att den gör sig bättre live. För er som vill sy en sådan eller en annan kappa så finns det fortfarande platser kvar till syhelgen den 30-31 januari. Det är bara att maila till mig så berättar jag mer om tid och plats!

Jag tror att det kommer att bli flera på samma mönster, kanske en med stora rosa medaljonger till sommaren!

God fortsättning på det nya året!