söndag 15 november 2009

Dopklänning till min brorson

Min bror och hans sambo skulle egentligen gift sig i somras, men så blev det inte för det kom en liten oväntad men välkommen bebbe.


Min brorson föddes en vecka efter Taz dop. Trots att jag bara fått träffa honom 2 gånger så älskar jag det lilla livet som mina egna barn, han är så kärleksfull och ljuvlig att man inte kan annat än att älska honom. Man vill överösa honom med gåvor och kärlek...

I går skulle han döpas och jag fick den stora äran att få sy hans dopklänning. Min lillebrors sambo har väldigt bestämda åsikter och hur han ska vara klädd, och jag har tidigare får strikta förhållningsorder om att inte sy kläder till honom. Men nu fick jag ett tyg, ett mönster och noggranna beskrivningar på hur det skulle se ut och jag måste säga att Stoff och Stils mönster på dopklänning blir riktigt fint och är roligt att sy. Jag tog mig ändå friheten att trä sidenband genom delar av spetsen och det föll i god jord.

Det enda som var jobbigt var att göra rosetten med Stoff och Stils sammetsband, det är för tjockt och glatt och min underbara lilla brorson var finast av alla på sitt dop igår.
Bilden är tagen innan jag hunnit stryka banden och tyvärr så glömde jag kameran hemma igår, men så här ser den ut.