lördag 4 juli 2009

Sommartips

Jag har varit dålig på att blogga, det beror nog framför allt på att värmen har stekt mina hjärnceller till kolbitar och resten av tiden har gått ut på att hjälpa ett par vänner att flytta, vara gräsänka med en som som hatar värmen lika mycket som jag och sy smådjurskorgar på beställning.

Till mig har jag inte hunnit sy något till varken mig eller barnen vilket är supertråkigt, men jag har skrivit på nytt hyreskontrakt och flyttar till Midsommarkransen till hösten och jag har blivit faster för första gången, till en stor bjässe på 4,2 kg som var hela 56 cm lång.


Men ett litet semestertips hade jag tänkt dela med mig för er som kommer till Stockholm i sommar med småbarn och vill göra något billigt en dag. Mulle meckparken är jättepopulärt hos småbarnen från ca 3 år. Vi var där på utflykt härom dagen och jag tycker att det är en lyx att få ha en så fin park där barnen kan leka och som dessutom inte tar inträdesavgift, för visst finns det mycket att göra i Stockholm men allt kostar skjortan när man är en hel familj.


Till Mulle Meckparken kan man ta sig genom att ta tåget till Ulriksdal och sedan promenera i ca 10 minuter eller följa anvisningarna i denna länk. Njut av det så länge det inte kostar!